Szakmai gyakorlat Erasmussal (Spanyolország 2.)


Miért jelentkeztél szakmai gyakorlatra?
Én már vettem részt két félév tanulmányi úton is Erasmus támogatással és szerintem óriási lehetőség. Maga a pénzügyi támogatás és mind az, amit ezalatt az idő alatt átélhetünk. Mindenképpen szerettem volna élményeket gyűjteni, fejlődni, világot látni, felnőni..mindent amit ezeknek az időszakoknak köszönhetek és 22 évesen úgy éreztem elérkezett az idő, hogy külföldi munkatapasztalatot is szerezzek. Idén nyáron volt a második alkalom, hogy Erasmus támogatással külföldön dolgoztam.


Miért az adott országba, fogadóhelyhez?
Amikor 2016-ban kimentem tanulmányi útra, beleszerettem Spanyolországba. Ez az érzés a mai napig tart. Spanyolország gyönyörű, földrajza rendkívül változatos, építészete lenyűgöző. Imádom a spanyol nyelvet, egyik legfőbb célkitűzésem ennek fejlesztése volt. És bár legyünk őszinték, sokak szerint nem megfelelő indok szakmai gyakorlat választásakor az időjárás milyensége, de vannak olyan emberek akik imádják a meleget, hidegben viszont nem tudnának meglenni. Én ide tartozom. Tehát számomra egyértelmű volt a választás.




Hogyan jelentkeztél, mivel kezdődött el a kapcsolatfelvétel?
Facebook-on találtam rá az Acttiv, a legnagyobb spanyol animációs cég hirdetésére. Évente 2-3 alkalommal jönnek Budapestre egészen Madridból, hogy több nyelven beszélő, sport/pedagógiai gyakorlattal rendelkező animátorokat vigyenek külföldre. Elmentem egy interjúra, majd rá két napra felhívtak, hogy szeretnének velem dolgozni. Ezek voltak a Costa Bravan és Mallorcan eltöltött nyaram előzményei.


Miért jó egy külföldi szakmai gyakorlat?
Amellett, hogy külföldi munkatapasztalatot szerzel és szakmailag sokat fejlődsz, életre szóló élményekben lehet részed. Egész nyáron szorgosan dolgoztam, a hét napjaiból 5,5 csak az animációról szólt, de legalább azt csináltam, amit szeretek. Sport és gyerekek! A világ minden tájáról családokat ismertem meg, sokakkal nagyon jó kapcsolatba kerültem, és a mai napig érkezik egy-egy meglepi levél, vagy képeslap a postaládámba. Habár külföldön az animátor életét nem a szabadság jellemzi, mégis arra a kevés kis szabadidőmre, ami volt, boldogan gondolok vissza. Mallorca kristálytiszta tengervize és aranyszínű homokjába beleszúrt szalma napernyők, lovaglás a naplementében, éjszakai bulik a tengerparton..ezeket sosem fogom elfelejteni.



Pénzügyi támogatás fedezte-e a kint tartózkodást?
2 éve, az első szakmai gyakorlatomnál az ösztöndíjból fedeztem a lakhatást, ellátást, így tehát az Erasmusos támogatást maximálisan a megélhetésre kellett fordítanom. Most nyáron viszont ez a cég biztosított szállást és ellátást is, így az ösztöndíj egy részét még utazásra is fordíthattam.:)

+ 1. Egyéb tanács amit mindenképpen ajánlanál a szakmai gyakorlatra jelentkezőknek
Legyetek bátrak! Olyat válasszatok, ahol a munka nem csupán munkát, de élményeket és szórakozást is jelent! Tengerparti szörf sulik, animáció, irodai munkák, rekreációs egyesületek...stb! Minden nyitva áll!

Kurucz Anita

(fotók: Kurucz Anita)