Szakmai gyakorlat Erasmussal (Spanyolország)



László Adrienn a TF-ről Erasmus szakmai gyakorlatra jelentkezett és belevágott egy hatalmas kalandra! A továbbiakban olvashatjátok tőle, mit kapott a külföldi szakmai gyakorlatától:

Miért jelentkeztél szakmai gyakorlatra?
Mindig is úgy gondoltam, hogy érdemes bármilyen lehetőséget megragadni, ami külföldi tapasztalatot nyújt, mivel nagyon szeretek újabb helyeket felfedezni.

Miért az adott országba, fogadóhelyhez?
Spanyolország az európai desztinációk közül dobogós helyen áll nálam, valamint gimnáziumban spanyol nyelvet tanultam, és az Erasmus csereprogram során is Spanyolországban voltam. A szakmai gyakorlatomat Lanzarotén, egy szigeten töltöttem ősszel, és bevallom, nagy része a döntésnek az örökös napsütésnek, és számtalan tengerpartnak volt köszönhető.:)

Hogyan jelentkeztél, mivel kezdődött el a kapcsolatfelvétel?
Én magamtól keresgéltem különböző weboldalakon keresztül, végül az animafestexperience oldalon bukkantam rá olyan lehetőségekre, ahol a szállás garantálva van (nekem ez fontos szempont volt, mert szerettem volna minél többet spórolni) Ezen az oldalon be lehet állítani, milyen területeket részesítesz előnyben, majd néhány ajánlat után körvonalazódott, hogy Lanzarote lesz a befutó régió.

Mennyi időn belül jött a fogadó válasza, hogy várnak Erasmus szakmai gyakorlatra?
Őszintén szólva az első fogadóhely nem volt túl megbízható, és kétségeim is voltak kicsit felőle. Igazam is lett: kiutazásom előtt 1 hónappal visszamondták, jobban mondva a közvetítő cég megszakította velük a kapcsolatot. Ezután készségesen segítettek, és maguktól kerestek egy másik, jobb opciót a számomra, ugyanúgy a szigeten (hiszen a repjegyem már megvolt)

Miért jó egy külföldi szakmai gyakorlat?
A szokásos dolgok mellett, mint pl nyelvismeret, tájékozódás, önellátás stb. rengeteg más értékes dologban hasznos egy ilyen program.

Megismered a város legbelső magját is, amit már a turistaszem nem lát, a helyiek nagyon jó fejek és segítenek eligazodni. Előfordul, hogy sokszor egyedül vagy, és ez a leglényegesebb dolog. Megtanulni jól érezni magad a bőrödben, saját magaddal, amikor nem vesznek körül a megszokott emberek. És megtanít ismerkedni is, nyilván idő kell az emberi kapcsolatok kialakítására, így az elején a találékonyságot és a szégyenlős magatartást mindenképp fejleszti ez az élmény. (Nekem nagyon nagy szükségem volt ezek fejlesztésére, és szerencsére megvolt a motivációm is rá)

Pénzügyi támogatás fedezte-e a kint tartózkodást?
A lakhatásom fedezve volt a fogadó által, valamint az étkezések nagy része is, szóval abszolút fedezte, igen.

+ 1 tanács, amit mindenképpen ajánlanál a szakmai gyakorlatra jelentkezőknek:
Vágjatok bele, mert most van a legnagyobb lehetőségetek rá! :)