2019 Visszatérés Chichesterbe - (Luca 2.rész)


Az előző kint töltött félévem során nem volt kétség, hogy egyszer majd még vissza szeretnék térni tanulni az angliai University of Chichester egyetemre. Végül a hosszabbítás mellett döntöttem, többek között a barátok, a hihetetlenül érdekes órák és természetesen a gyönyörű szép tájak miatt.
Nagyon boldog vagyok, hogy fél éve megtettem ezt a hatalmas lépést és belevágtam az Erasmus útba. Nagyjából másfél hónappal azután, hogy megérkeztem januárban úgy döntöttem beadom újra a jelentkezésemet Erasmusra, a hosszabbítás reményében. Már akkor éreztem, hogy az angolul való tanulás, tanítás, közeg olyan tapasztalatokat,tudást és élményeket tud adni, amit otthon nem szereznék meg, vagy másmilyen formában. Például előző héten North Devon-ba mentünk szörfözni tanulni és egy kalandparkba az egyik óra keretein belül. Életemben először szörföztem és hihetetlen élmény volt ez számomra. A kalandparkban a programokat pedig direkt nekünk állították össze az ott dolgozók és egymást támogatva olyan dolgokat teljesítettünk, amit sose gondoltunk, hogy sikerülhet és együtt legyőzhettük félelmeinket.

Erasmusosként ismételten az egyetem összes év összes tárgya közül választhattam. A TF minimum 20 kreditet kér, hogy teljesítsünk Erasmus utunk során, így végül a következőeket választottam: Leadership and Management, Theoretical and Practical Sport Pedagogy, OAA within Education 2. és Games 4. Az órák nagyjából másfél-három órásak keverve elmélettel és gyakorlattal.
Ez a félév teljesen a vizsgatanításokra megy rá és az óravázlatokra. Minden tárgyból kell többször elméleti és gyakorlati órát tartanunk egymásnak, illetve az egyik tárgyból 10 gyakorlati órát kell tartanunk egy általunk választott iskolában vagy egy csapatnak és az egyik óra a vizsgatanításunk. Én egy női kézilabda csapatnak leszek az ideiglenes edzője, ami hatalmas lehetőség számomra, biztos vagyok benne, hogy sokat fogok fejlődni szakmailag és nyelvtudásilag.


Mindenképpen az első félévet ajánlom Erasmusra való jelentkezésre, mert akkor általában sokkal több az erasmusos diák. Ebben a félévben nagyon nagy szerencsém van, mert 34-en vagyunk Erasmusosok az egyetemen, míg az előző félévben csak 13-an voltunk. Mindenki nagyon kedves, segítőkész, majdnem minden napra szervezünk közös programokat, így egyáltalán nem érzi magát egyedül senki sem.

Ha épp azon gondolkodsz lehet belevágnál egy Erasmus útba, de félsz jelentkezni- ne hezitálj! :)
Az Erasmus során hihetetlenül sokat tudsz fejlődni szakmailag, nyelvtudásban, nagyon sok új barátra tehetsz szert és rengeteg felejthetetlen élményt szerezhetsz.
Nagyon hálás vagyok a Testnevelési Egyetemnek és a Campus Mundinak, hogy az Erasmus programjuk segítségével lehetőséget adtak nekem, hogy ilyen sok jó tapasztalatot és különleges élményeket szerezhessek, amiket sosem felejtek el.


Ha bármi kérdésed van még az Erasmussal kapcsolatban nagyon szívesen válaszolok e-mailben: zsebe.luca@gmail.com.

Zsebe Luca

(fotó: Zsebe Luca)