2019 - Zakariás Hollandiában




Zakariásnak hívnak, végzős sportszervező hallgató vagyok és a TF-es éveim során volt szerencsém kétszer is Erasmus-ra menni. Legutóbb Amsterdamba.

Hogy miért választottam pont Amsterdam-ot?
Ez igazából még az előző Erasmus pályázatomnál kezdődött, hiszen ott is Amsterdam-ot jelöltem be mint a 3 lehetőség egyikét, de nem nyertem el. Portugáliába kerültem végül, egy kisvárosi egyetembe, ami elég messze volt minden mozgalmasabb helytől, így ott a mindennapjaink sokszor unalomba fulladtak. Más részről viszont minden nagyon olcsó volt, mert az isten háta mögött voltunk, így bőven maradt pénzünk szinte minden hétvégén utazgatni.
Na de visszatérve... A szempontjaim pedig a következők voltak. Az első a kinti tanítási program volt, amely sportszervező hallgatóként a véleményem szerint a legjobb lehetőség volt bármely más választás közül. A második szempont a nagyváros volt. Az előző Erasmus félévem után mindenféleképpen meg akartam tapasztalni egy olyan közeget is ahol nem 10 nemzetközi diák van csupán, hanem több ezer. A harmadik szempont maga Amsterdam volt. Bár az építészetük és a tény, hogy arra felé minden teljesen lapos nem igazán volt csábító előre tekintve se, de az ország és a város kultúrája annál inkább. 

A tanítás?
Ha nem akarok hazudni, azt kell, hogy mondjam, hogy tényleg messze előttünk járnak tőlünk arrafelé. Bár a féléves program, amire jelentkeztem teljesen új volt, így is nagyon sok mindent tanultunk. Még úgy is, hogy a programot vezető tanár és köztünk diákok között szinte mindennapos volt a konfliktus. Sok érdekes gyakorlatias óránk volt, sok csoportos projekten kellett dolgozni. Vendég előadók jöttek a Nike-tól, O’Neill-tól, vagy éppen a Decathlontól és még sok kisebb kevésbé ismert márkától. Projektheteken külsős cégekkel dolgoztunk együtt és állítottunk fel nekik lehetséges megoldásokat az előttük álló kihívásokra. Összegezve minden sokkal gyakorlatiasabban volt megfogva, mint itthon, így én személy szerint sokkal többet tanultam mintha a végtelen elméletet bújnám.

A tanításon túl?
A lényeg igazából itt kezdődik… A kinti ISN/ESN szekció egy bemutató héttel kezdett nekünk, nemzetközi diákoknak. Itt a többezer új diákot csoportokra bontották véletlenszerűen és két helyi diákot osztottak be minden csoporthoz vezetőnek. Ezekkel a csoportokkal az egész heti a várost és helyi kultúrát bemutató programokon vettünk részt, amiben a múzeumlátogatástól kezdve, sportprogramokon át egész estés bulikig minden volt. Ez alatt a hét alatt akaratlanul is barátokra leltünk így máris otthonosabban éreztük magunkat és így vághattunk neki a félévnek. A szemeszter alatt jóformán végig maradt a kezdeti lendület. Szinte minden nap volt valami közös program a többi nemzetközi diákkal.
Amsterdam… Amsterdam, ahogy mondják egy őrült hely. Minden nap óriási bulik vannak a városban. Szinte minden hónapban valami komolyabb fesztivált is rendeznek, amik egytől egyig 10/10-esek. A bringásokkal (mint én is) vigyázni kell, mert tízezerszámra mászkálnak a városban. A világ minden tájáról vannak emberek és természetes, hogy mindenki beszél angolul. Több embert hallasz angolul beszélni, mint hollandul.
+ A város eléggé drága hely, ezért jól kell matekozni. Viszont Amsterdam tele van munkalehetőségekkel, így nekem két részmunkaidős állásom is volt. 4-5x annyi pénzt kapsz, mint itthon, így egész jól kijöttem az ösztöndíjjal + szülői támogatással + fizetéssel.
  
Hogy mit adott nekem az Eramus?
Sok tapasztalatot, nyelvismeretet, önismeretet, sok-sok szórakozást.

A jövőben…
Ha egyszer úgy adódik, hogy neki kezdek egy MSC szaknak, akkor mindenféleképpen szeretnék újra 1 vagy 2 félévet külföldön tölteni, de még az is elképzelhető, hogy külföldön kezdjem meg a mesterképzést.

Tanácsok a kiutazás előtt állóknak:
Szállást hónapokkal előre rendezd le, véletlenül se hagyd a végére. Ne félj ismerkedni, mindenki ugyan abban a helyzetben lesz, mint te. Próbálj ki minél több új dolgot.

Végezetül
Mindenkinek ajánlom, hogy legalább 1 félévet, ha teheti, töltsön Erasmuson és csatolok pár képet is Hollandiából hátha elnyeri a tetszéseteket.