2019 Erasmus+ Luca Chichesterben


Zsebe Luca osztatlan tanár szakos hallgató a 2018/2019 2. félévében az angliai University of Chichester intézményben tanul Erasmus+ programban. A következő hónapokban sokat hallunk még felőle, mert ő a TE egyik Erasmus nagykövete, aki rendszeresen jelentkezik tanácsokkal, élményekkel, tippekkel a mindennapjairól.


Lassan 1 hónapja vagyok Angliában, az egyetem 2 hete kezdődött.
Chichester gyönyörű, nagyon sok szép hely van , és mivel nem túl nagy , ezért minden megtalálható a közelben. Az egyetem 10 perc sétára van , a fő tér pedig 5 percre.
Ingyenes busz is van az egyetemistáknak, ami összeköti az egyetem két kampuszát Chichestert és Bognor Regist, ezáltal könnyedén le tudok jutni a tengerpartra.
Az elején furcsa volt , hogy úgymondd csak magamra számíthatok, de aztán egyre jobban beleszoktam az ittlétbe és egyre több embert megismertem, akikre számíthatok ha segítség kell. A diákok és a tanárok is nagyon segítőkészek. Mivel én vagyok az egyetlen nem angol diák az órákon , nincs könnyű dolgom , de rám külön odafigyelnek és ha kell mégegyszer elmagyarázzák a feladatokat.
Három tárgyat vettem fel  , az Outdoor Learning és az Adventure Education tárgyaim hasonlóak, itt arra készítenek fel minket, hogy miket tudunk csinálni a kirándulásokon a gyerekekkel és hogy mire kell különösen odafigyelnünk majd pl:tűzgyújtás, sátorépítés, játékok és az előforduló balesetek kezelése.
A harmadik tárgyam pedig az Atlétika/Úszás kombináció , ahol heti 3 órában van előadásunk és gyakorlati óránk és itt különböző mikrotanításokat kell csinálnunk.
Az órák különböző hosszúságúak, van 1 órás előadásom, de van 3 órás gyakorlatom is. Az egyetem biztosított minden erasmusos hallgatónak egy úgymondd mentor tanárt, aki segít az itt létünk során, beadandókat átnézi, kijavítja, ez hatalmas segítség.
Itt nagyobb hangsúlyt fektetnek a beadandókra, esszékre, félév végi vizsgám nagyon nem is lesz. Ebben a szemeszterben megkezdődik a mikrotanítás is , amikor egymást tanítjuk az órák keretein belül adott sportágban.
Az órarendem nagyon jó, van elegendő időm pihenni és ha egy nagyobb városba szeretnék menni, London csupán másfél órára van vonattal.
Elkezdtem játszani az egyetem kézilabda csapatában is. Az itt tanulók rengeteg sportág közül választhatnak, szinte minden sportág megtalálható az egyetemen.
Őszintén mondhatom , hogy életem egyik legjobb döntése volt belevágni ebbe az erasmus útba, már most 1 hónap után érzem a nyelvi fejlődést, rengeteg gyönyörű helyen jártam, sok-sok új embert ismertem meg , nem mellesleg találkoztam David Backhemmel és a Trónok Harca sztárjával Maisie Williemsel is. :D
Tudom , hogy az következő 4 hónap örök élmény lesz számomra, és nagyon hálás vagyok , hogy ennek a programnak a részese lehetek.
(fotó: Zsebe Luca)
Zsebe Luca