2018 Erasmus+ Katona Lili Németországban

Potsdam Katona Lili Erasmus ösztöndíjasként a 2018/2019-es őszi félévben Németországban a University of Potsdam intézményben tanult. A továbbiakban tőle olvashatsz külföldi élményeitől és tapasztalatiról.

Katona Lilinek hívnak harmad éves Humánkineziológia szakos hallgató vagyok. Bevallom, hogy én hirtelen elhatározásból pályáztam az Erasmus programra, bele se gondoltam, hogy mi lesz ha én is elnyerem a támogatást és most már lassan 2 és fél hónapja Németországban élek. 
Korábban a gimnáziumomba jött egy TF-es hallgató előadást tartani az Erasmus-os élményeiről és az nagyon mély nyomot hagyott bennem, emiatt is merészkedtem bele vágni.

Potsdamba jöttem, ami az élsport és a tanulás szempontjából a legkiválóbb helyszín. Már az első nap beleszerettem ebbe a városba. A környék tele van gyönyörű kastélyokkal, parkokkal, erdővel, folyóval, hangulatos kis utcákkal, olyan mint egy ékszerdoboz. Távolságok sincsenek, a kollégiumtól (amit inkább egy albérlethez hasonlítanék) csak tíz perc sétára van az egyetem, illetve az olimpiai központ is, ahol sok sportág teret kap.A városközpont pedig mindössze 4 kilométer, ami vonattal csak néhány perc.
Az én sportágam a kajak, ezért megkerestem az egyesületben a női csapat edzőjét, aki feltétel nélkül megengedte, hogy velük készüljek az itt töltött félévem alatt. Az egészségügyet is csak dicsérni tudom, mert a sportsérülésemet azonnal ellátták, sőt mindent kivizsgáltak a német precizitáshoz méltón és még külön gyógytornát is kapok tőlük, amiért sportolok.


 Az órarendemet is hozzá tudtam igazítani az edzésekhez, a potsdami egyetem rengeteg lehetőséget kínál külön az Erasmus program résztvevőinek a német nyelv elsajátításához, ezért főleg német órákat választottam magamnak, különböző témákban. Ezzel kicsit megnehezítve a dolgomat, mert az otthoni tárgyakra is időt kell szakítanom, hogy teljesíteni tudjam beadandókat, vagy a tanárok által megbeszéltek szerint, de szeretném inkább minél jobban elsajátítani ezt a nyelvet.

Fontos információ lehet, hogy oda kell figyelni arra, hogy melyik internetes oldal tiltott, mert páran itt bele estek több száz eurós büntetésbe film vagy könyv letöltés miatt. Illetve az internet is elég régimódi, szóval egy routert sem árt magaddal hoznod.
Egyébként az emberek nagyon kedvesek, mindenki mosolygós és olyan mérhetetlen nyugalommal kezelik a problémákat, hogy teljesen elfelejtettem, hogy milyen is egy stresszes hétköznap Budapesten. Ám, ha mégis egy kis nyüzsgésre vágyik az ember, akkor 45 perc alatt el lehet jutni Berlinbe, aminél pörgősebb, bulisabb helyszínt nem is lehetne kívánni.

Azt üzenném annak, aki hezitál bele vágni, hogy Mikor ha nem most ? Az otthoni barátok megvárnak, viszont ez egy vissza nem térő lehetőség a saját karrieredet építeni, új embereket, kultúrákat, városokat megismerni és egyben felejthetetlen élményeket szerezni.